• +316 1995 1774
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

FPS & ROF Regels

AEG / Shotgun / Side-Arm 350 fps (Met maximale uitloop naar 360 fps)
DMR 440 fps (Met maximale uitloop naar 450 fps)
Sniper 490 fps (Met maximale uitloop naar 500 fps)


Pang Regels:

AEG / Shotgun / Side-Arm 5 meter pang regel
DMR Binnen 15 meter niet meer schieten. Side-Arm gebruiken. Met
side-arm binnen 5 meter pang regel
Sniper Binnen 20 meter niet meer schieten. Side-Arm gebruiken. Met
side-arm binnen 5 meter pang regel

DMR Spelers:

Bij spelers met een DMR geldt tevens dat er niet Full-Auto geschoten mag worden. Een speler mag ook niet "Hyper" single shot spelen. (Veel te snel achter elkaar schieten op single shot. Een DMR speler houdt ongeveer 2 seconden vertraging tussen de schoten.)
Als blijkt dat DMR spelers niet zelf het fatsoen hebben om op deze manier veilig te spelen, dan zal er in de toekomst de verplichte 2 seconden vertraging vooraf ingebouwd moeten worden. Of dit wordt doorgevoerd ligt dus aan jezelf.

HPA Spelers:

HPA airsoft apparaten zijn toegestaan, maar dienen voorzien te zijn van een tournament lock.
(Voor regulators, zit deze op de fles, voor Tippmann is dat de Body Pin).

Rate of Fire

De NABV, en de organisaties stellen geen richtlijnen voor een maximale rate of fire. (ook wel RPS genoemd, (rounds per second)

Voor AEG en HPA spelers vinden wij een RoF (RPS) tussen de 15 en de 17 RPS acceptabel. Hierin zit een marge tot maximaal 20 RPS. Alles wat boven de 20 RPS uit komt zien wij als een replica met een "Support" rol.

FPS Metingen

De FPS meting is verplicht voor iedereen (uitgezonderd als je met een huurset speelt). Bovenaan deze pagina vind je de limieten.
Bij onze FPS meters bieden wij .20 gram BB's aan waarmee spelers moeten FPS'en. Wij bieden de merken:

  • G&G .20
  • Green Devil .20
  • ICS .20

Uiteraard is het in het veld toegestaan om eigen BB's te gebruiken. Met als voorwaarde dat deze Biologische afbreekbaar zijn en voorzien zijn van een certificaat.

Note
Wij willen graag met onze eigen BB's FPS testen. Dit om discussies te voorkomen. Wij maken gebruik van kwaliteit BB's die geen schade zullen aanrichten aan uw Airsoft Apparaat. Wij maken hier geen uitzonderingen op. Op het moment dat u weigert om onze BB's te gebruiken wordt uw replica niet getest en mag u ook niet mee doen. Uiteraard staan wij open voor suggesties voor ander merk BB's. Dit kunt u aangeven tijdens een evenement. Wij zullen hier uiteraard naar gaan kijken.

Wanneer je aan de beurt bent zal de aanwezige Marshall een 3 tal BB's middels een speedloader in uw magazijn laden. Let dus op dat u met een leeg magazijn bij de FPS verschijnt. De 3 schoten moeten voldoen aan de FPS limiet die gebonden is aan uw aangeboden type replica. Bij eventuele twijfel kan de Marshall besluiten de test te herhalen.

Na goedkeuring van de FPS test krijgt u een goedkeuring middels een sticker of een tyrip. 

Wat u mag aanbieden voor de FPS

Om de doorstroom van de FPS meting goed te laten verlopen hebben wij een aantal regels voor de FPS test.

Primary Secondary
AEG Side-Arm of Shotgun
HPA Side-Arm of Shotgun
Sniper Side-Arm of Shotgun (verplicht)
Support Side-Arm of Shotgun

Simpel samengevat, dus 1 Primary replica en 1 Secondary replica. Een sniper is verplicht om een (max 360 fps) Side-Arm te hebben. Uiteraard mag dit een AEG, Pistol, Shotgun zijn naar keuze.

Wanneer u met meer replica's dan hierboven beschreven bij de FPS verschijnt, worden uw replica's niet FPS gemeten. Indien u eventuele back-up replica's wilt laten testen, dan kunt u opnieuw in de rij aansluiten met uw back-up replica's.

Wanneer u bijoorbeeld een Sniper en een AEG bij u draagt, dan wordt de duurste in rekening gebracht op de game credit van uw team.

Wanneer u een nieuwe replica heeft en deze FPS wilt testen, maar hier niet mee wilt spelen, dan kunt u bij ons de FPS meter vragen. Dit kan alleen als de game al gestart is zodat de dag opgestart is en er geen hinder ontstaat voor andere spelers.

De FPS meting sluit om 9:35 uur. (De eventuele ontstane rij wordt dan ook weg gewerkt). Indien u te laat bent moet u wachten tot dat de game gestart is. Wij willen anderen niet op u laten wachten.

Omstreeks 9:45 uur wordt de team keuze gedaan. Na de briefing wacht je dan totdat de eerste Marshall tijd heeft om een FPS test met u te doen. Uiteraard wordt dan ook de Rate of Fire test gedaan om de team credit kosten aan uw team te bepalen.

De Briefing

Om 9:45 wordt iedereen geroepen om te verzamelen. Op dat moment maak je ook de keus uit een team waar bij u bij wilt. Dit kunt u doen door in het betreffende teamvak te gaan staan. Per team zijn er meerdere vakken. Deze zijn aangeduid met kleuren.

Groepeer graag in nette rijen zodat de Marshalls snel kunnen zien hoeveel snipers, supports, assaults en DM'ers in het team zitten. Dit om redelijk gelijkwaardige teams te maken.

Als dit is gedaan, start de briefing.


© 2019 SkirmWorld.nl. All Rights Reserved. Powered by RVO-net.nl